طرح مشکل تامین مواد اولیه برای تولید بطریpet شرکت نستله واترز ایرانیان در نشست مرکز
تاریخ انتشار خبر:

نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان، صبح روز چهارشنبه مورخ 1399/08/07 در محل سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی مازندران برگزار گرديد.

در ابتدای جلسه، اکبری سرپرست معاونت اقتصادی اداره کل به ارائه  گزارشی پیرامون  سوابق شرکت نستله و مشکلات و موانع پیشروی آن در سالهای اخیر پرداخت  و از این شرکت به عنون یکی از بهترین و موفق ترین شرکتهای سرمایه گذاری خارجی مازندران  نام برد که علیرغم شرایط موجود، همچنان مشغول فعالیت در  استان بوده و تاکنون مبلغ 32.6 میلیون دلار سرمایه وارد استان نموده است.

وی در ادامه ی سخنان خود به طرح مشکل این شرکت در خصوص لغو سهمیه ی  این شرکت پرداخت و بیان کرد ز آنجائیکه سهمیه مستقیم خرید پت از بورس برای شرکت نستله امری حیاتی است،  لذا ایجاد موانعی از این حیث موجب دلسردی سرمایه گذار خارجی شده و در صورت عدم رفع آن ممکن است به  تعطیلی واحد بیانجامد .

سپس یوسف نژاد معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران، این شرکت را به عنوان یکی از شرکتهای خوب و موفق استان نام برد و اعلام کردند با توجه به اینکه از سال گذشته سهمیه پتروشیمی کلیه بنگاهها تعدیل یا حذف گردیده است،رویه جدید اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص بنگاههایی با مشکل مشابه در استان به این صورت می باشد که صورت جلسه ای با امضای نماینده حراست،بازرسی و دستگاههای مرتبط  منضم به صورت مالی،ارزش افزوده و بیمه شرکت تهیه گردد و در آن کلیه دستگاهها در قبال تعهد شرکت قبول مسئولیت نمایند.

در پایان  هاشمی مدیر کل اداره کل امور اقتصادی و دارایی  با اشاره به توضیحات نماینده شرکت نستله واترز اعلام کرد  با توجه به  اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران تحت قانون FIPA به سرمایه گذار خارجی تعهد داده است  از نمایندگان دستگاه های مدعو خواست تا نهایت تلاش خود را  جهت  رفع مشکل شرکت به کار گیرند.