معرفی 123 فرصت سرمایه گذاری شهرستانهای ساری ومیاندورود توسط نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان
تاریخ انتشار خبر:
۱۲۳ فرصت سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق كسب و كار در شهرستانهای ساری و میاندورود شناسایی و به فعالان اقتصادی معرفی شد.

سید اسماعیل هاشمی در نخستین همایش فرصت سرمایه‌گذاری شهرستان های ساری و میاندورود  در ساری افزود: در یکسال گذشته با درایت دولت سیزدهم فرصت های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، زیرساختی، صنعتی و تولیدی با محوریت دانش‌بنیان‌ در استان شناسایی شد که به طور حتم با همراهی بخش خصوصی برای شکوفایی این ظرفیت های جدید اقدام خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: با همراهی نخبگان دانشگاهی و ایده پردازی های جدید، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری دیگر در استان در دستور کار است که به طور حتم باعث شکوفایی این ظرفیت ها در کوتاه مدت حداقل خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان این که، کشاورزی مهم ترین محور در توسعه اقتصادی استان است، گفت:  بخش کشاورزی  سهم ۲۱ درصدی در تولید ناخالص داخلی مازندران دارد.

هاشمی، ارزش تولید ناخالص داخلی در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی و صنعت مازندران را ۱۶۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: سهم ساری و میاندورود از مجموع این رقم به ترتیب ۲۴ و سه هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: باوجود ۴۱ نوع تحریم مانند بانکی و زیر ساختی کشورهای غربی علیه ایران اسلامی اما روند حضور فعالان اقتصادی خارجی در مازندران متوقف نشد و در یکسال گذشته ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای این استان صادر شد که از این تعداد پنج مورد مربوط به امسال است.

نائب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در این استان در یکسال گذشته افزود: در سال ۱۳۹۹ مازندران از این حیث در رتبه نهم کشور قرار داشت که اکنون در کنار اصفهان در رتبه پنجم کشور قرار دارد.