معرفی 163 فرصت سرمایه گذاری مربوط به شهرستانهای نکا، بهشهر و گلوگاه در دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری استان توسط مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران
تاریخ انتشار خبر:
سید اسماعیل هاشمی در دومین همایش فرصت سرمایه‌گذاری استان مازندران که در شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه برگزار شد از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران به‌عنوان نماینده سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به منظور ارائه خدمات لازم برای کلیه متقاضیان سرمایه گذاری خارجی ( FDI ) در استان نام برد. هاشمی در ادامه اظهار داشت: این مرکز در راستای اجرای قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی (FIPPA) تاکنون 40 مجوز سرمایه گذاری خارجی ( FIPPA ) با سرمایه گذاری بالغ بر 612 میلیون دلار صادر نموده است. که اینک تعداد 30طرح با سرمایه گذاری بالغ بر 500.5 میلیون دلار در استان مشغول فعالیت می باشند .

نماینده وزیر و مدیرکل اموراقتصادی و دارایی مازندران در ادامه اظهار داشت: بر اساس گزارش منتشره از سوی مرکز پژوهش‏های اتاق ایران در خصوص پایش ملی محیط کسب وکار در بهار  1401 رقم  شاخص ملی 6.07 محاسبه گردید. این شاخص برای استان مازندران در بازه مذکور 5.79 بوده که در مقایسه با کشور وضعیت مطلوب تری را دارا می باشد. استان مازندران در بهار 1401 از نظر شاخص استانی محیط کسب و کار، به همراه استان اصفهان رتبه پنجم را در بین استانهای کشور دارا می باشد.
هاشمی اظهار داشت: علیرغم تشدید تحریم های ظالمانه علیه کشور عزیزمان توسط آمریکا و هم پیمانانش (بیش از 41 نوع تحریم از جمله بانکی، بیمه، کشتیرانی و... )، مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان در یک و نیم سال اخیر توانسته 10 سرمایه گذار خارجی را به ارزش سرمایه گذاری 99.6 میلیون دلار جلب و 3.54 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم ( FDI ) را در قالب 4 پروژه جذب نماید که این خود نشان از جذابیت فرصتهای سرمایه‏گذاری استان و توانمندی اقتصادی استان برای سرمایه گذاری است.
وی گفت: در سال جاری تعداد 5 مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش 37.8 میلیون دلار برای استان مازندران صادر گردید .
نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مازندران اعلام نمود: تعداد مجوزهای درخواست شده در شهرستان گلوگاه 80 مورد ،بهشهر308 مورد و نکا 28 مورد بوده است که در مجموع 676 مورد درخواست مجوز از سوی متقاضیان جهت دریافت صدور مجوز دستگاههای اجرایی استان صورت پذیرفته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران اعلام نمود: در یکسال گذشته با درایت دولت سیزدهم فرصت های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، زیرساختی، صنعتی و تولیدی با محوریت دانش‌بنیان‌ در استان شناسایی شد که به طور حتم با همراهی بخش خصوصی برای شکوفایی این ظرفیت های جدید اقدام خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: با همراهی نخبگان دانشگاهی و ایده پردازی های جدید، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری جدید در استان در دستور کار است که به طور حتم باعث شکوفایی این ظرفیت ها در کوتاه مدت حداقل خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان این که، کشاورزی مهم ترین محور در توسعه اقتصادی استان است، گفت:  بخش کشاورزی سهم ۲۱ درصدی در تولید ناخالص داخلی مازندران دارد.
هاشمی، ارزش تولید ناخالص داخلی در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی و صنعت مازندران را ۱۶۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: سهم بهشهر و گلوگاه  از مجموع این رقم به ترتیب ۲۴ و سه هزار میلیارد تومان است.